Gyógypedagógia Jegyzetek könyvek gyűjteménye

Minden ami gyógypedagógia


1283-06/3         A nevelési-oktatási intézmények működéséről, az intézményi pedagógiai munkáról szóló esetleírások adott szempontok alapján való elemzése, értékelése szakmai megbeszélés keretében


1.   Mutassa be a tanulók felügyeletével, gondozásával, a szülői kapcsolattartással kapcsolatos pedagógiai asszisztensi feladatokat.

      – A tanuló jogai és kötelességei a hatályos közoktatási törvény alapján

      – A szülő jogai és kötelességei a hatályos közoktatási törvény alapján

      – az iskolai házirend szerepe

      – a közoktatási intézmények oktatási rendjének ismerete

      Tanulói jogviszony (felvétel, átvétel)

 

 

 

1993. évi LXXIX. tv. a közoktatásról;

2007. évi LXXXVII. tv. a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv. módosításáról

 

 

A tanuló jogai és kötelességei

1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról II. fejezet 10. § (a tanuló jogai)

 

    A közoktatásról szóló törvénynek a gyermekek, tanulók jogaira és kötelességeire vonatkozó előírásai olyan általános alapelveket tartalmaznak, amelyeknek az intézmény működése során kell megvalósulnia.

-        Az óvodák, iskolák és kollégiumok belső szabályzataik elkészítésénél, az egyedi ügyekben hozott döntéseiknél minden esetben kötelesek figyelembe venni a törvénynek ezeket az előírásait.

-        Az intézményi belső szabályzatok – nevelési program, pedagógiai program, szervezeti és működési szabályzat, házirend – a jogok gyakorlását nem szűkíthetik, csorbíthatják, zárhatják ki.

 

1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról II. fejezet 11. § (a tanuló jogai)

 

-        A közoktatásról szóló törvény rendelkezései biztosítják a tanulónak a tájékozódás, az információhoz jutás, a javaslattétel jogát. A tanulói joggyakorlás sajátossága, hogy nem kötődik életkorhoz. Minden tanulónak azonosak a jogai és kötelezettségei, függetlenül attól, hogy hány éves. A jogokat és kötelezettségeket minden tanuló személyesen gyakorolja. A tanulói jogviszonyban tehát a jogképesség nem korlátozott.

    Oktatási jogokhoz való fordulás a tanuló részéről, ha jogai csorbultak.

    Tanulószobai ellátásban részesüljön.

    Angol nyelvhez felkészülést kapjon (kiegészítésben).

 

1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról II. fejezet 12. § (a tanuló kötelessége)

 

A nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 20-27/B §-ai határozzák meg a tanulói kötelesség teljesítésével kapcsolatos eljárási rendelkezéseket.

 

    Részt vegyen foglalkozásokon.

    A házirendben foglaltak betartása.

-        Óvodából, iskolából való távolmaradás jogkövetkezményei

-        Mulasztások igazolására vonatkozó előírások

-        Az osztályozó- és javítóvizsgák módja

-        Az iskola helyi tantervének előírásai a magasabb iskolai osztályba lépés feltételeiről

 

A szülő jogai és kötelességei

1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról II. fejezet 13-14. §

 

-        Az óvoda, iskola és kollégium működését, tevékenységét a nyitottság kell, hogy jellemezze. A közoktatásról való törvény garantálja a szülőknek a véleménykérés és a tájékozódás szabadságát.

-        Minden szülőnek jogában áll megismerni annak az intézménynek a tevékenységét, amelybe gyermekét beíratta.

-        Jogában áll megismerni annak belső szabályzatait, jogában áll tájékoztatást kérni az intézmény vezetőitől, pedagógusaitól és más alkalmazottaitól.

-        A szülő segítséget kérhet gyermeke neveléséhez, és a pedagógusok kötelesek a szükséges tájékoztatást, információt a szülő részére megadni.

 

A nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI.8.) MKM rendelet 8. §-a előírja, hogy az óvodák, iskolák és kollégiumok tegyék hozzáférhetővé belső szabályzataikat és dokumentumaikat, és meghatározott időközönként adjanak felvilágosítást az azokban foglaltakról.

 

A iskolai házirend szerepe

 

-        A közoktatásról szóló törvény 40. § (8, 9, 10) bekezdései alapján az iskola házirendje határozza meg, hogy milyen módon lehet gyakorolni a közoktatásról szóló törvényben, továbbá a jogszabályokban meghatározott jogokat és kötelességeket.

 

Tartalma:

I.        Tanulói jogviszony keletkezésének és megszűnésének szabályai

II.     Tanórákkal és tanórán kívüli foglalkozásokkal kapcsolatos jogszabályok

III.   A magasabb évfolyamba lépés feltételei

IV.  Az iskola munkarendje

V. A tanulói jogok és kötelességek   gyakorlásának módja

V/1. Tanulói jogok

      V/2. Tanulói szociális kedvezmények elvei

      V/3. Tanulói kötelezettségek

VI.       A helyiségek és az iskolához tartozó területek használatának rendje

VII. A tanulók jutalmazásának, fegyelmi büntetésének elvei, formái

VII/1. A tanulók jutalmazásának elvei

VII/2. A jutalmazás formái

VII/3. Fegyelmi intézkedések

VIII. A tanulókra vonatkozó védő-óvó előírások

IX.       A tanulói hiányzások igazolásának rendje

 

-        A házirendet az iskola igazgatója készíti el.

-        A házirendet a nevelőtestület fogadja el a diákönkormányzattal és a szülői munkaközösséggel egyeztetve.

-        Az elkészült házirendet az iskolák fenntartói hagyják jóvá, a jóváhagyás után lép életbe, és visszavonásig érvényes.

-        A házirend felülvizsgálatára, esetleg módosítására – amennyiben jogszabályi változás nem teszi szükségessé – legalább 4 évente kerül sor.

-        A módosítást kezdeményezheti a nevelőtestület, a diákönkormányzat.

-        A házirend akkor lép hatályba, ha minden érintett fél megtárgyalta és egyetértett a tartalmával.

 

(Fontos, hogy a gyermekek is elfogadják, így jobb, ha rövid, tömörebb megfogalmazást használunk a házirend elkészítésénél és azt a gyerekekkel is megismertetjük.

 

A közoktatási intézmények oktatási rendje

24/2009. (V. 25.) OKM rendelet a 2009/2010. tanév rendjéről

 

Részei:

-        A rendelet hatálya

-        A tanév, a szorgalmi idő (tanítási év)

-        Tanítási szünet a szorgalmi időben, a tanítás nélküli munkanapok

-        A vizsgák rendje

-        A felvételi eljárás és beiratkozás

-        A tanulmányi versenyek

-        Országos mérés, értékelés elrendelése

-        Az országos mérés, értékelés alapján meghatározott tanulói képességszint-határok

 

Tanulói jogviszony (felvétel, átvétel)

 

-        A közoktatási törvény 66.§-a határozza meg.

-        A 42. § határozza meg a tanulmányi jogviszony létesítésének tanulmányi feltételeit.

-        Jelentkezés alapján történik.

-        A felvételről és átvételről az iskola igazgatója dönt a 46. § alapján.

-        A tankötelezettség szabályozása

-        11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 16.§-a





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 14
Tegnapi: 36
Heti: 169
Havi: 451
Össz.: 116 904

Látogatottság növelés
Oldal: Tételek
Gyógypedagógia Jegyzetek könyvek gyűjteménye - © 2008 - 2024 - gyogypedagogiajegyzetek.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »