Fogalmak
Habilitáció: Gyógypedagógiai értelmezés szerint a habilitáció a veleszületett ok, fejlődési rendellenesség vagy betegség miatt fejlődésükben megzavart és ezért a közösségi részvételben akadályozott személyre irányul. Olyan, a társadalom által biztosított, szervezett tevékenységek és támogatások rendszere, amelyek segítségével e személyeknek a közösségi életben való részvétele javítható, kiteljesíthető.
Rehabilitáció: helyreállítás, visszaállítás; tágabb értelemben minden olyan szervezett társadalmi tevékenység, amely az önhibáján kívül hátrányos helyzetbe került személyek társadalmi újra beilleszkedését (integrációját) segíti elő.
Az a gyermek, tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján
a. testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd,
b. a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd.
A társadalmi újraelosztás egy meghatározott típusát jelenti, azaz a megtermelt javak egy részének centralizált begyűjtését és olyan elosztását, amely nem követi a gazdaságosság, nyereség, az áruviszonyok és a piaci csere logikáját /Ferge Zsuzsa/
A gyermekvédelem elméleti megközelítésben történeti-társadalmi meghatározottságú és szerveződésű összetett segítő tevékenység, amely arra irányul, hogy az adott társadalom gyermek- és ifjúsági korúnak tekintett népessége kielégíthesse az élete fenntartásához és társadalmi érvényesüléséhez nélkülözhetetlen szükségleteit.
A gyermekvédelem fogalma:
- Olyan szervezett beavatkozási módokat (intézményeket, foglalkozásokat, módszereket) sorolunk ide, amelyek ezeket a szükségletkielégítő funkciókat a családon belül vagy azon kívül segítik, támogatják, zavar esetén korrigálják, helyreállítják vagy ezek eredménytelensége esetén átveszik.
- A gyermekek védelme a gyermek családban történő nevelésének elősegítésére, veszélyeztetettségének megelőzésére és megszüntetésére, valamint a szülői vagy más hozzátartozói gondoskodásból kikerült gyermek helyettesítő védelmének biztosítására irányuló tevékenység.
A tanterv egy olyan pedagógiai dokumentum, amely magában foglalja egy adott iskolatípus célját, és ezeknek a céloknak megfelelően kiválogatott és elrendezett művelődési javakat, azaz oktatás tartalmát. A tantervek a történelem során szemléleti és műfaji változásokon mentek keresztül. (első tanterv Magyarországon az 1777-ben kiadott Ratio Educationis volt)
Nemzeti Alaptanterv (NAT)
1995-ben elfogadott Nemzeti Alaptanterv, mely a hazai közoktatás meghatározó, hivatalos és legfelső szintű oktatáspolitikai és pedagógiai alapdokumentuma.
A NAT nem hagyományos értelemben vett tanterv, mert nem csak „köt", hanem „old" is. Ez azt jelenti, hogy egyrészt egységet kíván érvényesíteni a sokféleségben, másrészt közös alapra az iskolák, a pedagógusok, a tanulók sokféle, differenciált tevékenysége épülhet. Ezért nem találhatók a NAT-ban konkrétan előíró irányítások. Ahogy a nevében is szerepel, műfaját tekintve alaptanterv, mivel a közoktatás egységes tartalmi alapját határozza meg.
Az egyes iskolákban folyó tényleges oktató-nevelő tevékenység a helyi tantervek alapján folyik. Ezt a tantervet az iskola nevelőközössége készíti el, a helyi adottságok és sajátosságok figyelembe vételével.
A tantestület ezekben, a tantervekben töltik ki a kerettanterv tartalmát, döntik el az arányokat, az óraszámokat, a tevékenységi területeket, és a haladás optimális menetét.
A közoktatási törvény 37.§ tartalmazza a közoktatási intézmények működésének általános szabályait.
Az 1993-as közokt. tv. alapján előírt, az egyes magyarországi nevelés-oktatási intézmények pedagógiai tevékenységének alapelveit meghatározó dokumentum. Az isk. pedagógiai programja tartalmazza az intézményben folyó nevelési. és oktatás céljait; az isk. helyi tantervét; az iskolai életet; a tehetség, a képesség kibontakoztatását, a szociális hátrányok, a beilleszkedési, magatartási, tanulási nehézségek enyhítését segítő tevékenységeket; a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő pedagógiai tevékenységet, továbbá a tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő programot; szakmai képzés esetén a szakmai programot. A pedagógiai programot az intézmény nevelőtestülete dolgozza ki, és a fenntartó jóváhagyásával válik érvényessé.
Az iskola ugyanúgy köteles elkészítenie a Szervezeti és Működési szabályzatát, mint bármilyen más intézmény. Nagyrészt igazak rá azok a formai és tartalmi követelmények, melyek a DÖK SzMSz-re.
Tartalmazza az iskola szervezeti felépítését, hierarchiáját szabályozza mely iskolai szerv (vezetőség, tantestület, gazdasági iroda) milyen módon működik, milyen feltételekkel végezheti feladatait. Minden tanév elején felülvizsgálat szükséges.
A tanmenet adott tantárgy oktatásának adott évfolyam/osztály számára készült éves terve.
A tanmenet a tanárnak a tanterv alapján készített egyéni munkaterve, amely valamely osztályban a vonatkozó tantárgy anyagának felosztását tartalmazza, és a tanítási egységek óráról-órára való sorrendjét adja meg.
Fajtái: Tematikus terv
Epocha terv
Projekt terv
A tanítási órák tervezéséhez, kivitelezéséhez, az óravázlatok készítéséhez a tanmenetnél bővebb útmutatást adnak a tematikus tervek. A tematikus terv egy tantervi témának a tanmenetnél részletesebb megtervezésére szolgál, módot ad a didaktikai feladatok és ezekkel összefüggésben az óratípusok meghatározására is.
A tematikus terv egy kerek egész anyagrésznek, témának, az annak során kialakítandó fogalmaknak, szemléltetési anyagnak, más tárgyakkal való kapcsolatnak a tanmenetnél részletezettebb, összefüggő megtervezését jelenti. A tematikus terv általában táblázatos formában készül. Többféleképpen is elkészíthető.
Az óravázlat tartalmazza az adott tanítási óra konkrét, személyre szóló feladatait, tevékenységformáit, felhasználandó eszközeit, pontos időbeosztását.
A szaktanári tervező munka harmadik fázisa az óravázlat-készítés, azaz a tanítási óra tervezése. Ez a tevékenység az óra tudatos átgondolására irányul. Az óravázlat tartalmát és formáját a tanár szakmai tájékozottsága, gyakorlottsága, biztonságérzete szabja meg. Egyetlen igény az óravázlattal szemben az, hogy rendezett, áttekinthető és így használható legyen.
Az óravázlat a tanórára való közvetlen felkészülés dokumentuma. Az óra anyaga, időarányai és a feldolgozásra vonatkozó módszertani elképzelések mellett tartalmazhatja még a táblai vázlatot is.
Az óravázlat a kezdő pedagógus számára az óra részletesen kidolgozott forgatókönyvét jelenti. A gyakorló tanár óravázlata viszont az órára való felkészülés rövid, írásos tervdokumentuma. Mivel elkészítése nem kötelező, így tartalmára csak ajánlásokat lehet adni.
Órarend fogalma
Az iskola tanrendje helyesebben Órarend.
Megállapítja, hogy a hét napjain milyen sorrendben kövessék egymást az egyes tantárgyak órái.
Táblázatos beosztás.
A tanítás eszközei
Fogalma
Taneszköz, információhordozó, médium, oktatási eszköz, oktatási médium, oktatási segédeszköz, szemléltetőeszköz, tanítási eszköz, tanszer, tanulási forrás: az oktatás folyamatában felhasználható, az oktatás céljainak elérését segítő tárgy vagy elektronikus úton előhívható képi vagy hanginformáció.
„A játék az ember és az állatok tevékenységi formája, amelyet a munkától és a tanulástól eltérően mindig külső céltól függetlenül magáért a tevékenységért folytatnak, és amelyet örömérzés kísér."
/Pedagógiai Lexikon/
„A játék olyan tevékenység, melynek közvetlen célja a versenyben a győzelem elérése, illetve valóságos vagy elképzelt cselekmények minél tökéletesebb ábrázolása, megelevenítése. Olyan szabad és anyagi érdekhez nem kapcsolódó tevékenység, mely előre, pontosan megállapított és minden résztvevőre egyformán kötelező szabályok szerint, külön erre a célra szolgáló helyen (játéktér) és időben zajlik le. A játékot mindig különböző érzelmi megnyilvánulások kísérik, melyek további tevékenységre ösztönző tényezőként hatnak." (Detre Pál)
A különleges bánásmódot igénylő gyermek fogalma, típusai
Vannak olyan gyermekek, akiknek állandó, vagy átmeneti jelleggel fizikai, biológiai, pszichikai, intellektuális, családi, vagy szociokulturális okok miatt egyéni, sajátos nevelési-oktatási szükségleteik vannak, ezért a speciális nevelési-oktatási szükségletekhez, sajátosságokhoz egyénenként igazodó bánásmódot igényelnek az iskolában. Őket nevezzük különleges bánásmódot igénylő gyermekeknek.
Lassú tanulóknak nevezzük azokat a tanulókat, akik osztálytársaikhoz képest számottevően lassabb ütemben képesek tanulni, vagyis az átlagos tanulók számára készült tankönyvekből és füzetekből nem tudnak kielégítően dolgozni, az átlagos tanulókhoz igazodó szokásos tanítási menet sebességével nem tudnak lépést tartani. IQ: 70-85 között
„Tehetségen azt a velünk született, adottságokra épülő, majd gyakorlás, céltudatos fejlesztés által kibontakoztatott tehetséget értjük, amely az emberi tevékenység egy bizonyos területén az átlagosat messze túlhaladó teljesítményeket tud létrehozni." (Harsányi, 1988.)
Hiperaktívnak, figyelemzavarosnak vagy egyéb pszichiátriai „rendellenességgel" rendelkezőknek általában azokat a gyerekeket tekintik, akik az iskolában, az órán nem tudnak nyugodtan megülni a helyükön, mással foglalkoznak, vagy nem képesek odafigyelni, zavarják a tanárt vagy a többi gyereket.
A hiperaktivitás két alapvető eleme a túlmozgás és az impulzivitás. A túlmozgás sokszor nem egyszerűen azt jelenti, hogy a gyerek másoknál többet mozog, hanem azt, hogy rendezetlenül, nem a megfelelő időben, helyen és módon mozog. Az impulzivitás azt jelenti, hogy a gyermek nem tudja megfékezni magát, az impulzusok vezérlik. Előbb cselekszik, és utána (esetleg) gondolkodik. Ezen jellemzők miatt lényegében folyamatos veszélyben vannak a hiperaktív gyerekek és a körülöttük lévők is.
Jellemző, hogy a figyelme könnyen elterelhető, vagy csak rövid ideig tartható fenn.
Nem kitartó semmilyen tevékenységben sem, bár egy-egy helyzetben (pl.: vizsgálatok során), tevékenységben önmagához képest szokatlanul hosszú ideig képes figyelni, kitartani. Gyakran fogalma sincs a korábbi információról, amelyet meg kellett volna jegyeznie, képtelen felidézni, mi volt a kérdés, mit kéne tennie, mi a házi feladat.
A részletekre nem képes figyelni, felületes, máskor egy teljesen lényegtelennek tűnő dolognál ragad le, és terelődik más vágányra a gondolatmenete. Nagyon jellemző, hogy kéréseink, felszólításaink süket fülekre találnak:
A diszlexia olvasási zavar: az írásjelek agykérgi felismerési folyamatának zavara. Nemcsak az iskolás korban rontja a tanulás hatékonyságát, hatása az egész életet végigkíséri. Kezeléséhez fontos minél korábbi felismerése.
Ismeretes a beszédhiba káros hatása a gyermeki fejlődésre, főleg az első és második osztályos tanulók esetében. Jelentősen megnehezíti az alapvető iskolai készségek elsajátítását, az olvasás-írás tanítását.
Diszgráfia
A "diszgráfia" jelentése: Írászavar, az írás képességének teljes vagy részleges elvesztésével járó tanulási zavar.
Diszkalkulia
A diszkalkulia speciális tanulási zavar, melynek következtében az egyénnek tetemes elmaradása van az életkora alapján elvárható matematikai jártasság megszerzésében.
Sportjáték fogalma
Sportjátéknak nevezzük mindazokat a játékokat, amelyeket az emberek sportszerűen (a sport cél- és feladatrendszerének megfelelő tevékenységként) művelnek.
A sportjáték kifejezés minden „sportjelleggel" végzett játéktevékenységre vonatkozik.
Sport szó - teljesítményre való törekvésre, versenyjellegre utal.
Játék - örömteljes - örömteljes, szabad, változatos, sokrétű értelmes emberi tevékenységre.
Neveléstudomány fogalma
A neveléstudomány az ember céltudatos alakításának tevékenységét tanulmányozza. Vizsgálja a személyiség alakíthatóságának, fejleszthetőségének összefüggéseit, ok-okozati tényezőit, törvényszerűségeit, a nevelés folyamatában érvényesülő tényezőket, azok rendszerét, hatásmechanizmusait.
A neveléstudomány fogalma mellett, illetve vele párhuzamosan használjuk a pedagógia fogalmát is. Ez a hétköznapok során gyakrabban használt kifejezés szélesebb körű fogalom, mint a neveléstudomány.
Olyan társadalomtudomány, melynek tárgya a felnövekvő generáció komplex fejlesztése, alakítása, a megismerési folyamatok kialakítása, az önművelődés elősegítése, a szocializáció segítése, biztosítása, stabil értékrendszer kialakítása.
Maga a szó a görög paidagógosz szóból származik, jelentése: gyermekvezető.
Így nevezték azt a rabszolgát, aki a gyermekeket iskolába kísérte, illetve akinek a feladata volt a gyermekek szellemi vezetése, azaz nevelése.
A didaktika fogalma
A didaktika (oktatás elmélet) a tanítási-tanulási folyamat tartalmi, szervezeti, módszertani kérdéseit vizsgálja.
A didaktika az oktatás elmélete, s azoknak a tételeknek, elveknek és követelményeknek a rendsze-res feltárásával foglalkozik, amelyek az oktatásra, s ezen belül a nevelői munkára (tanításra) és a tanulói munkára (tanulásra) vonatkoznak.
Az oktatásnak olyan általános problémáit tárgyalja, amelyek valamennyi tárgy tanítására és tanulására érvényesek.
Az oktatás, tanítás tudománya. Latin műszó, Comeniustól származik. A 18. század végéig a didaktikai problémákat a neveléselméleti kérdésekkel együtt tárgyalták.
A nevelés definíciója
A nevelés az a folyamat, amelyben a pedagógus által irányított gyermeki tevékenységrendszer fejleszti az egyén képességeit, a fejlesztő hatások révén kialakul értékrendszere, személyisége, amelyek lehetővé teszik számára az egyéni és társadalmi feladatok megoldását.
A nevelési módszer fogalma
A nevelési módszer konkrét segítség a nevelés megvalósításához, mely arra szolgál, hogy kialakítsa a helyes, elvárt magatartásformákat, a helytelent pedig kiiktassa a viselkedésből.
A mentálhigiéné és a pedagógia lehetséges kapcsolódási pontjai
A mentálhigiéné lelki egészségvédelmet jelent; a mentálhigiénés tevékenység a mentális betegségek megelőzésére irányul. A mentálhigiéné az egyén, a szervezet, a csoport, az intézmény, a közösség, a társadalom olyan képessége, amely alkalmassá teszi az embereket arra, hogy problémáikat megoldják. Legfőbb célja a lelki egészség megőrzése és fejlesztése. A lelki egészség kritériumai: munkaképesség, megoldott szociális beilleszkedés, örömképesség, önálló életvezetés képessége, és az életszerepnek megfelelő viselkedés.
Mi a pszichológia?
A pszichológia a psziché (= lélek) és a logosz (=tan, tanítás) szó összetételéből származik.
Olyan tudomány, mely a lelki jelenségek megnyilvánulásait, a viselkedés törvényszerűségeit, a fejlődés jellegzetességeit vizsgálja.
- A fejlődés mindig előrehaladó változás, mely minőségileg új és magasabbrendű formákat hoz létre.
- Növekedés: mennyiségi változás
- Fejlődés: minőségi átalakulás
- A fejlődés rendszerint mennyiségi gyarapodás, majd minőségi átalakulás. Azonban nem minden változás fejlődés pl. öregkor, betegség.
A pszichikus fejlődés
A pszichikus fejlődés olyan előremutató mennyiségi változások sorozata, melyek révén minőségileg új és magasabb rendű lelki jelenségek, szerkezetek és működések alakulnak ki.
Az egészség fogalma
- WHO: a teljes testi, szellemi és társadalmi jólét állapota,
- a szervezet belső összhangjának, valamint fizikai és társadalmi környezetével alkotott egységének egyensúlyi állapota,
- aki eleget tesz szokásos társadalmi kötelezettségeinek, nem szorul mások segítségére, önálló és szabad
- Az egészség érték.
- Azon fogalmaink közé tartozik, melyet különbözőképpen értelmezünk.
Tartalmi összetevőinek feltárásakor olyan jellegzetességekkel kell számolnunk, amelyek más-más hangsúlyokat jelenítenek meg.
- Területi, településbeli dimenziók (Európa és Afrika, Nyugat és Kelet-Európa, város és falu)
- Társadalmi dimenziók (magas és alacsony státusúak)
- Demográfiai dimenziók (fiatalok-idősek, férfiak-nők)
Gyógyászati segédeszköz fogalma
Gyógyászati segédeszköz: átmeneti vagy végleges egészségkárosodással, fogyatékossággal élők természetes vagy mesterséges testfelszíni nyílással rendelkező testüregeiben, testen vagy nem testen viselt, egyedi méretvétel alapján készült, sorozatgyártású vagy adaptív diagnosztikus, terápiás, rehabilitációs, ápolási technikai eszköz, valamint a kötszer, amely alkalmas arra, hogy a szükséges mértékben elősegítse az ezen állapotban lévők mindennapi életvitelét;
A gyógyászati segédeszköz definíciója: a gyógyászati segédeszköz olyan orvostechnikai eszköz, készülék, berendezés, anyag vagy más termék, amelyet akár önállóan, akár más termékekkel együttesen betegség, sérülés vagy fogyatékosság kezelésére vagy a betegség tüneteinek enyhítésére (pl. ortopédcipók, mankók, művégtagok, parókák, kerekes székek, emelő eszközök, kapaszkodók, hallókészülékek, kapcsolók stb.) használnak.
A tanulás fogalma
köznapi értelmezése: eddig ismeretlen tudás elsajátítása,
pedagógiai: oktatás során elsajátított képességek,
iskolai: bevésett anyag különböző helyzetekben felidézhető,
pszichológiai: az előzőek és ez a legátfogóbb; minden olyan (teljesítmény-, viselkedésbeli vagy tudásbeli) változás, amely külső hatásra, tapasztalásra, gyakorlás eredményeképpen jön létre.
Autizmus
Egyértelmű, hogy az autizmus a viselkedés jellegzetes tüneteivel leírható állapot, amely különböző, agyi fejlődési és működészavart okozó organikus tényezők hatására jöhet létre.
Az autizmus szociális, kommunikációs kognitív készségek minőségi, fejlődési zavara, amely az egész életen át tartó fogyatékos állapotot eredményezhet.
Általában egy tárgy és egy mérték között az értékelő ember által létrehozott kapcsolat: egy dolgot, magatartást, eszményt stb. kitüntetetté, fontossá, követendővé vagy elvetendővé tesznek, olyan viszony, amelyet pozitív és/vagy negatív minősítéssel látnak el.
Az érték tartalma térben és időben változó és viszonylagos. Az érték mindig emberi értékelő viszonyhoz kötődik, tehát valaminek a jelentése és jelentősége az ember számára, vagyis nem valaminek az embertől független léte.
Nevelési módszer
A nevelési módszerek a neve-lési folyamat nagyon fontos elemei, tényezői. A filozófiai lexikon általános értelemben a módszert így definiálja: „valamely cél elérésének módja, meghatározott módon rendezett tevékenység." A nevelési módszer a kitűzött nevelési cél elérésének érdekében alkalmazott eljárás. Az eljárás a módszer konkretizációját* jelenti. A nevelési felfogás a nevelési módszerek, illetve eszközök alkalmazásának mód-ja.
*Konkretizálás: az alkotófolyamatnak az a szakasza, amikor a művész szándékait, elgondolásait a tipikusság követelményeinek megfelelően konkrét alakokba, helyzetekbe, érzéki formákba önti. A konkretizáció másfelől mindig absztrakció is, hiszen a művész által konkrétan rögzített egyes motívumok egyben élményeinek, valóságos jelenségek érzéki teljességének az absztrakciói.
Az oktatási módszer: a tanulók ismeretszerzését segítő, a pedagógus által alkalmazott, ismétlődő eljárások, fogások, tevékenységelemek együttese.
(Eredete: methodus (latin) = célhoz vezető út; metodika = módszertan)
A módszerek tehát nem a legkisebb elemei az oktatási folyamatnak, hiszen különböző eljárásokból, fogásokból állnak. Például: Magyarázat módszer eljárásai lehetnek: példák alkalmazása, tananyag logikus felépítése, demonstráció. Megbeszélés módszer eljárásai lehetnek: (tanári) kérdezés, szemléltetés.
A demonstráció, szemléltetés más módszer része (eljárása) is lehet, de önálló módszerként is szerepelhet.
Hogyan működik a HuPont.hu?
A webhely és lapjainak szerkesztéséhez jelentkezz be a "Bejelentkezés" linkre kattintva.
Ezután a felső szerkesztő sávon keresztül elérhető "Segítség" oldalon elolvashatod a weblap létrehozás egyszerű lépéseit!
Érdemes figyelmesen elolvasni ezt az ismertetőt! Javasoljuk, hogy olvasás közben probáld ki a működést, gyakorolj egy kicsit, mielőtt nekilátsz a honlapod oldalainak elkészítéséhez!
Ezt a szöveget most nyugodtan kitörölheted!
Ha még nem kértél és regisztráltál HuPont.hu weblapot akkor itt megteheted:
Saját Honlap Ingyen
NÉHÁNY FRISS WEBOLDAL
(MAI LÁTOGATOTTSÁG SZERINT).
► I am alaxhazel a PR consultant at buzzboostersweb With over 6 years of experience in the PR and digital industry
alaxhazel.hupont.hu
► Themakeupandbliss is a beauty destination for makeup lovers and enthusiasts. It provides expert tutorials, honest product reviews, and practical tips to elevate your makeup game.
cooperdavies.hupont.hu
3. Autószerelő Budapesten 06 30 567 2611
► Autószerelő Budapesten, a 16. kerületben: 06 30 567 2611. Márkafüggetlen autószervizként teljeskörű autószerelést vállalunk típustól, évjárattól függetlenül.
kocsiszerviz.hupont.hu
4. Tóth Judit
► Software Developer
tothjudith.hupont.hu
► Figyelj!Fülelj!Táncizz!
egyedikeszites.hupont.hu
6. Endoacustica
► Endoacustica has in a short span become synonymous with the production and distribution of hi-tech, state-of-the-art surveillance systems, both for professional as well as amateur use.
endoacustica.hupont.hu
► thebeautysnest
thebeautysnest.hupont.hu
8. Őszi utazási ajánlatok: a lakóügynökök segítségével globális akciós ajánlat
► Őszi utazási ajánlatok: a lakóügynökök segítségével globális akciós ajánlatokat kaparinthat megenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
weitang.hupont.hu
9. Velter Yurovsky Zoftis Sokolson, LLC
► Car Accident Lawyer In Philadelphia
vyzlaw.hupont.hu
10. Angelapetfr
► Angelapetfr
angelapetfr.hupont.hu
11. Pozitív nap - az élet derűs oldala
► A derűlátás pont annyi időbe és pénzbe kerül mint a borúlátás
pozitivnap.hupont.hu
12. Bírósági iratok
► Egy koncepciós perhez
birosag.hupont.hu
13. www
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
aba.hupont.hu
14. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
dvrd.hupont.hu
► Frissítő, nyugtató, stresszoldó, lazító svédmasszázs a saját otthona kényelmében.tiborkladiva@gmail.com
frissitosvedmasszazs.hupont.hu
16. targettacticsweb
► targettacticsweb
targettactics.hupont.hu
17. faházak,játszoterek,fa épitmények,fa sirhelyek
► faházat kedvező áron kiszálitva összeszerlve 06705794880
fahazjatszoterek.hupont.hu
► stepper motor communication
willystepper.hupont.hu
► Hitman Absolution Pc Game is a detective video game that lets you play the role of a detective in the game.
icg.hupont.hu
20. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
sprunkimods.hupont.hu
► AllCompressedGames is a website that specializes in compressing large games into smaller, more manageable file sizes. By reducing file sizes, it enables users to download games faster and save precious storage space without losing the quality.
allcompressedgames.hupont.hu
22. avatar world
► Create your own adventure in a digital world that emphasizes social connections and customization.
avatar-world.hupont.hu
23. themakeupandglam
► The <a href="https: is a beauty-focused website offering a range of makeup tutorials, skincare tips, and fashion insights. It features the latest beauty trendlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
themakeupandglam.hupont.hu
24. Escape Road
► Get ready to experience a fast-paced and creative driving game!
escaperoad.hupont.hu
25. A bérlési folyamat lépései.
► hétvégén is elérhető a szolgáltatás ("kölcsönzés hétvégén is
rendszerestisztitas.hupont.hu
26. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
vmrfk.hupont.hu
27. KABLOG
► Ez egy blog
kablog.hupont.hu
28. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
laszloory.hupont.hu
29. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
myperfecthotel.hupont.hu
30. Jackal
► .
terrorpark.hupont.hu
31. Tesla Blog
► Tesla Blog és webáruház
hellotesla.hupont.hu
32. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
lisawilson.hupont.hu